Päivitykset - Ultracom

Päivitykset

Pidä tuotteesi suorituskyky huipussaan

Ultracom Avius Ultracom Novus Koira-GPS 2011 Koira-GPS 2007-2010 Ultrapoint ohjelmiston päivitys
+
-
Ultracom Avius

Päivitykset Ultracom Avius -malliin

Sivulta löydät uusimmat ohjelmistopäivitykset Ultracom Avius malliin. Ohjelmistoa ei tule yrittää ladata muihin laitteisiin. Ohjelmiston latausyritys väärään tuotteeseen voi aiheuttaa ohjelmiston jumiutumisen.

Päivittäminen

Noudata päivitysohjeita tarkasti. Jos sinulla on kysyttävää päivityksestä, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 tai jälleenmyyjääsi. Puhelujen hinnat ja aukioloajat

Laitteen ohjelmistoversion päivitetään suoraan Ultrapoint-sovelluksesta..

HUOM! Päivitys soveltuu vain Ultracom Avius pantaan ja isäntälaitteeseen. Tarkasta laitteesi tyyppi laitteen laitteen ohjekirjasta.

  • Vain isäntälaitteen omistaja voi päivittää Avius pannan ja isäntälaitteen ohjelmistoversion.
  • Aseta ladattu akku pantaan ja isäntälaitteeseen plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti. Käynnistä molemmat laitteet.
  • Laitteen ei tarvitse olla satelliittiyhteydessä päivityksen aikana.
  • Päivitä aina Avius panta ensin ja vasta tämän jälkeen Avius isäntälaite

Päivittäminen sovelluksesta

1. Aseta Avius panta ja isäntälaite vierekkäin siten, että laitteiden antennit risteävät toisiaan.

2. Avaa Ultrapoint sovelluksesta laitteesi info-valikko, avaa lisävalikko ja valitse ”Laiteohjelmisto – Panta”. Ohjelma pyytää syöttämään turvakoodin, jonka jälkeen päivitys pantaan aloitetaan. Noudata ruudulla näkyviä ohjeita.

3. Kun olet päivittänyt Avius pannan, palaa takaisin info-valikkoon, avaa lisävalikko ja valitse ”Laiteohjelmisto – Isäntälaite”. Ohjelma pyytää syöttämään turvakoodin, jonka jälkeen päivitys aloitetaan. Noudata ruudulla näkyviä ohjeita.

Ohjelmistoversion tarkastaminen

Voit tarkastaa laitteesi ohjelmistoversion seuraavasti:

  1. Aseta ladattu akku laitteisiin plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti ja käynnistä laitteet.
  2. Avaa ohjelmisto ja paikanna laitteesi.
  3. Avaa Info-valikko ja katso kohta laitteen versio kohdasta ”Laiteohjelmistoversio”. TX tarkoistaa pantaa ja RX isäntälaitetta.

Avius panta
Versionumero: 1.008
Versiopäiväys: 2.6.2017

Avius isäntälaite
Versionumero: 1.008
Versiopäiväys: 2.6.2017

Muutokset

  • Isäntälaitteen tukiasematoiminto
  • Pienempiä korjauksia
  • HUOM! Päivitys sisältää kaikkien aiempien ohjelmaversioiden muutokset.
  • HUOM! Löydät lisätietoja ja käytön opastusta ohjelmiston ja Avius laitteen käyttöoppaista.
+
-
Ultracom Novus

Päivitykset Novus pantoihin

Sivulta löydät uusimmat ohjelmistopäivitykset Ultracom Novus malliin. Ohjelmistoa ei tule yrittää ladata muihin laitteisiin. Ohjelmiston latausyritys väärään tuotteeseen voi aiheuttaa ohjelmiston jumiutumisen.

Päivittäminen

Noudata päivitysohjeita tarkasti. Jos sinulla on kysyttävää päivityksestä, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 tai jälleenmyyjääsi. Puhelujen hinnat ja aukioloajat

Laitteen ohjelmistoversion voi päivittää suoraan sovelluksesta tai tekstiviestillä.

HUOM! Päivitys soveltuu vain Ultracom Novus pantoihin. Tarkasta pantasi tyyppi laitteen laitteen ohjekirjasta.

  • Vain laitteen pääkäyttäjä voi päivittää pannan ohjelmistoversion.
  • Laitteessa, jota päivitetään, tulee liittymäkortin datayhteyden toimia.
  • Jos laitteessasi ei ole käytetty data-paikannusta, katso ohjekirjasta data-paikannuksen aktivoiminen ja laitteen yhteysosoitteen vaihtaminen. Saat apua myös teknisestä tuestamme p. 0600 94 151.
  1. Aseta ladattu akku pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Laitteen ei tarvitse olla satelliittiyhteydessä päivityksen aikana.

Päivittäminen sovelluksesta

Avaa laitteen pääkäyttäjän PRO-sovelluksesta laitteesi info-valikko ja valitse ”Laiteohjelmiston päivitys”. HUOM! Vaatii vähintään Android-version 1.4.0 tai Windows Phone -version 1.2.0.9. Jos info-valikossa ei ole kohtaa ”Laiteohjelmiston päivitys”, päivitä PRO-ohjelmistosi ensin uusimpaan versioon tai päivitä laite tekstiviestillä.

Syötä ohjelmiston pyytämä varmistuskoodi sille varattuun kenttään ja hyväksy/lähetä päivitys laitteeseen. Voit siirtyä kohtaan 2.

Päivittäminen tekstiviestillä

  1. Lähetä pannan puhelinnumeroon pääkäyttäjän puhelimesta normaali tekstiviesti ”PIN,F,149,54,” ilman heittomerkkejä.
    • F-kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = ”Laitteet” listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
    • Esimerkiksi:

    HUOM! Jotkin älypuhelinmallit lisäävät automaattisesti välilyönnin pilkku-välimerkin jälkeen. Tarkasta viesti ennen lähetystä ja poista tekstistä kaikki välilyönnit.

  2. Laite vastaanottaa viestin ja aloittaa päivityksen lataamisen. Laitteen ladatessa päivitystä laitteen molemmat led-valot vilkkuvat epäsäännöllisesti.
  3. Kun päivitys on ohi, laite käynnistää itsensä uudelleen ja aloittaa normaalin satelliittien haun. Tällöin oikeanpuoleinen punainen led-valo vilkkuu noin kerran sekunnissa.
  4. Päivitys kestää normaalisti n. 5 min. Saunalahden ja Elisan liittymillä päivityksen kesto voi olla huomattavasti pidempi, jopa 20 min. Jos laite ei saa ladattua päivitystä, se palautuu automaattisesti entiseen versioonsa.
  5. Jos päivitys ei onnistu, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94 151. Voit suorittaa päivityksen myös jälleenmyyjäsi luona. Tällöin päivittämisestä veloitetaan palvelumaksu.

Ohjelmistoversion tarkastaminen

Voit tarkastaa laitteesi ohjelmistoversion seuraavasti:

  1. Aseta ladattu akku pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Avaa PRO-ohjelmisto ja paikanna laitteesi.
  3. Avaa Info-valikko ja katso kohta laitteen versio kohdasta ”Laiteohjelmistoversio”.
    tai
    Lähetä pääkäyttäjän puhelimesta pannan puhelinnumeroon normaali tekstiviesti ”PIN,S,” ilman heittomerkkejä.

    • S- kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = ”Laitteet” listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
  4. Windows Phone -versio: Saat paluuviestinä normaalin tekstiviestin, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.
    Android-versio: Avaa Pro-ohjelmisto, jolloin näytölle avautuu pop-up-ikkuna, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.

Versiotiedot

Versionumero: v95
Päivityskomento: PIN,F,149,54,
Versiopäiväys: 2.6.2017

Muutokset

  • Parantaa laitteen palautumista tilanteessa, jossa laite putoaa verkosta Telia/DNA yhteisverkon alueella
  • Muita pienempiä korjauksia
  • HUOM Päivitys sisältää kaikkien aiempien ohjelmaversioiden muutokset.
  • HUOM Päivittämisen jälkeen, mikäli paikannus ei jatku automaattisest määritä laiteelle yhteysosoite ja paikannusväli. Lisätietoja ohjelmiston käyttöoppaasta.
+
-
Koira-GPS 2011

Sivulta löydät uusimmat ohjelmistopäivitykset Koira-GPS 2011-2016 -malleihin. Ohjelmistoa ei tule yrittää ladata muihin laitteisiin. Ohjelmiston latausyritys väärään tuotteeseen voi aiheuttaa ohjelmiston jumiutumisen.

Päivittäminen

Noudata päivitysohjeita tarkasti. Jos sinulla on kysyttävää päivityksestä, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 tai jälleenmyyjääsi. Puhelujen hinnat ja aukioloajat

Laitteen ohjelmistoversion voi päivittää suoraan sovelluksesta (Android- ja Windows Phone -versio) tai tekstiviestillä.

HUOM! Päivitys soveltuu vain Koira-GPS:n TX112- ja TX114-malleihin. Tarkasta pantasi tyyppi laitteen tyyppitarrasta.

  • Vain laitteen pääkäyttäjä voi päivittää pannan ohjelmistoversion.
  • Laitteessa, jota päivitetään, tulee liittymäkortin datayhteyden toimia.
  • Jos laitteessasi ei ole käytetty data-paikannusta, katso ohjekirjasta data-paikannuksen aktivoiminen ja laitteen yhteysosoitteen vaihtaminen. Saat apua myös teknisestä tuestamme p. 0600 94 151.
  1. Aseta ladatut akut pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Laitteen ei tarvitse olla satelliittiyhteydessä päivityksen aikana.

Päivittäminen sovelluksesta

Avaa laitteen pääkäyttäjän PRO-sovelluksesta laitteesi info-valikko ja valitse ”Laiteohjelmiston päivitys”. HUOM! Vaatii vähintään Android-version 1.4.0 tai Windows Phone -version 1.2.0.9. Jos info-valikossa ei ole kohtaa ”Laiteohjelmiston päivitys”, päivitä PRO-ohjelmistosi ensin uusimpaan versioon tai päivitä laite tekstiviestillä.

Syötä ohjelmiston pyytämä varmistuskoodi sille varattuun kenttään ja hyväksy/lähetä päivitys laitteeseen.

Päivittäminen tekstiviestillä

  1. Lähetä pannan puhelinnumeroon pääkäyttäjän puhelimesta normaali tekstiviesti ”PIN,F,22,54,” ilman heittomerkkejä.
    • F-kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = ”Laitteet” listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
    • Esimerkiksi:0000,F,22,54,
    • HUOM! Jotkin älypuhelinmallit lisäävät automaattisesti välilyönnin pilkku-välimerkin jälkeen. Tarkasta viesti ennen lähetystä ja poista tekstistä kaikki välilyönnit.
  2. Laite vastaanottaa viestin ja aloittaa päivityksen lataamisen. Laitteen ladatessa päivitystä laitteen molemmat led-valot vilkkuvat epäsäännöllisesti.
  3. Kun päivitys on ohi, laite käynnistää itsensä uudelleen ja aloittaa normaalin satelliittien haun. Tällöin oikeanpuoleinen punainen led-valo vilkkuu noin kerran sekunnissa.
  4. Päivitys kestää normaalisti n. 5 min. Saunalahden ja Elisan liittymillä päivityksen kesto voi olla huomattavasti pidempi, jopa 20 min. Jos laite ei saa ladattua päivitystä, se palautuu automaattisesti entiseen versioonsa.
  5. Jos päivitys ei onnistu, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94 151. Voit suorittaa päivityksen myös jälleenmyyjäsi luona. Tällöin päivittämisestä veloitetaan palvelumaksu.

Ohjelmistoversion tarkastaminen

Voit tarkastaa laitteesi ohjelmistoversion seuraavasti:

  1. Aseta ladatut akut pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Avaa PRO-ohjelmisto ja paikanna laitteesi.
  3. Avaa Info-valikko ja katso kohta laitteen versio kohdasta ”Laiteohjelmistoversio”.
    tai
    Lähetä pääkäyttäjän puhelimesta pannan puhelinnumeroon normaali tekstiviesti ”PIN,S,” ilman heittomerkkejä.

    • S- kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = ”Laitteet” listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
  4. Windows Phone -versio: Saat paluuviestinä normaalin tekstiviestin, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.
    Android-versio: Avaa Pro-ohjelmisto, jolloin näytölle avautuu pop-up-ikkuna, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.

Versiotiedot

Versionumero: 16
Päivityskomento: PIN,F,22,54,
Versiopäiväys: 2.6.2017

Muutokset

  • Parantaa laitteen palautumista tilanteessa, jossa laite putoaa verkosta Telia/DNA yhteisverkon alueella
  • Muita pienempiä korjauksia

HUOM!

– Päivitys sisältää kaikkien aiempien ohjelmaversioiden muutokset.

– Päivittämisen jälkeen, mikäli paikannus ei jatku automaattisest määritä laiteelle yhteysosoite ja paikannusväli. Lisätietoja ohjelmiston käyttöoppaasta.

+
-
Koira-GPS 2007-2010

Sivulta löydät uusimmat ohjelmistopäivitykset Koira-GPS 2007-2010 malliin. Ohjelmistoa ei tule yrittää ladata muihin laitteisiin. Ohjelmiston latausyritys väärään tuotteeseen voi aiheuttaa ohjelmiston jumiutumisen.

Päivittäminen

Noudata päivitysohjeita tarkasti. Jos sinulla on kysyttävää päivityksestä, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 tai jälleenmyyjääsi. Puhelujen hinnat ja aukioloajat

Laitteen ohjelmistoversion voi päivittää suoraan sovelluksesta (Android- ja Windows Phone -versio) tai tekstiviestillä.

HUOM! Päivitys soveltuu vain Koira-GPS:n TX72-, TX74-, TX82 ja TX84-malleihin. Tarkasta pantasi tyyppi laitteen tyyppitarrasta.

  • Vain laitteen pääkäyttäjä voi päivittää pannan ohjelmistoversion.
  • Laitteessa, jota päivitetään, tulee liittymäkortin datayhteyden toimia.
  • Jos laitteessasi ei ole käytetty data-paikannusta, katso ohjekirjasta data-paikannuksen aktivoiminen ja laitteen yhteysosoitteen vaihtaminen. Saat apua myös teknisestä tuestamme p. 0600 94 151.
  1. Aseta ladatut akut pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Laitteen ei tarvitse olla satelliittiyhteydessä päivityksen aikana.

 

Päivittäminen sovelluksesta

Avaa laitteen pääkäyttäjän PRO-sovelluksesta laitteesi info-valikko ja valitse ”Laiteohjelmiston päivitys”. HUOM! Vaatii vähintään Android-version 1.4.0 tai Windows Phone -version 1.2.0.9. Jos info-valikossa ei ole kohtaa ”Laiteohjelmiston päivitys”, päivitä PRO-ohjelmistosi ensin uusimpaan versioon.

Syötä ohjelmiston pyytämä varmistuskoodi sille varattuun kenttään ja hyväksy/lähetä päivitys laitteeseen.

 

Versiotiedot

Versionumero: v61
Päivityskomento: PIN,F,97,54,
Versiopäiväys: 2.6.2017

Muutokset

  • Parantaa laitteen palautumista tilanteessa, jossa laite putoaa verkosta Telia/DNA yhteisverkon alueella
  • Muita pienempiä korjauksia

HUOM!

– Päivitys sisältää kaikkien aiempien ohjelmaversioiden muutokset.

 

+
-
Ultrapoint ohjelmiston päivitys

Ultrapoint ohjelmisto päivitetään mobiililaitteen sovelluskaupasta.
(Google Play, Apple App Store, Windows Phone Store)