Päivitykset Novus pantoihin

Sivulta löydät uusimmat ohjelmistopäivitykset Ultracom Novus malliin. Ohjelmistoa ei tule yrittää ladata muihin laitteisiin. Ohjelmiston latausyritys väärään tuotteeseen voi aiheuttaa ohjelmiston jumiutumisen.

Päivittäminen

Noudata päivitysohjeita tarkasti. Jos sinulla on kysyttävää päivityksestä, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 tai jälleenmyyjääsi. Puhelujen hinnat ja aukioloajat

Laitteen ohjelmistoversion voi päivittää suoraan sovelluksesta tai tekstiviestillä.

HUOM! Päivitys soveltuu vain Ultracom Novus pantoihin. Tarkasta pantasi tyyppi laitteen laitteen ohjekirjasta.

  • Vain laitteen pääkäyttäjä voi päivittää pannan ohjelmistoversion.
  • Laitteessa, jota päivitetään, tulee liittymäkortin datayhteyden toimia.
  • Jos laitteessasi ei ole käytetty data-paikannusta, katso ohjekirjasta data-paikannuksen aktivoiminen ja laitteen yhteysosoitteen vaihtaminen. Saat apua myös teknisestä tuestamme p. 0600 94 151.
  1. Aseta ladattu akku pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Laitteen ei tarvitse olla satelliittiyhteydessä päivityksen aikana.

Päivittäminen sovelluksesta

Avaa laitteen pääkäyttäjän PRO-sovelluksesta laitteesi info-valikko ja valitse ”Laiteohjelmiston päivitys”. HUOM! Vaatii vähintään Android-version 1.4.0 tai Windows Phone -version 1.2.0.9. Jos info-valikossa ei ole kohtaa ”Laiteohjelmiston päivitys”, päivitä PRO-ohjelmistosi ensin uusimpaan versioon tai päivitä laite tekstiviestillä.

Syötä ohjelmiston pyytämä varmistuskoodi sille varattuun kenttään ja hyväksy/lähetä päivitys laitteeseen. Voit siirtyä kohtaan 2.

Päivittäminen tekstiviestillä

  1. Lähetä pannan puhelinnumeroon pääkäyttäjän puhelimesta normaali tekstiviesti "PIN,F,149,54," ilman heittomerkkejä.
    • F-kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = "Laitteet" listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
    • Esimerkiksi:

    HUOM! Jotkin älypuhelinmallit lisäävät automaattisesti välilyönnin pilkku-välimerkin jälkeen. Tarkasta viesti ennen lähetystä ja poista tekstistä kaikki välilyönnit.
  2. Laite vastaanottaa viestin ja aloittaa päivityksen lataamisen. Laitteen ladatessa päivitystä laitteen molemmat led-valot vilkkuvat epäsäännöllisesti.
  3. Kun päivitys on ohi, laite käynnistää itsensä uudelleen ja aloittaa normaalin satelliittien haun. Tällöin oikeanpuoleinen punainen led-valo vilkkuu noin kerran sekunnissa.
  4. Päivitys kestää normaalisti n. 5 min. Saunalahden ja Elisan liittymillä päivityksen kesto voi olla huomattavasti pidempi, jopa 20 min. Jos laite ei saa ladattua päivitystä, se palautuu automaattisesti entiseen versioonsa.
  5. Jos päivitys ei onnistu, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94 151. Voit suorittaa päivityksen myös jälleenmyyjäsi luona. Tällöin päivittämisestä veloitetaan palvelumaksu.

Ohjelmistoversion tarkastaminen

Voit tarkastaa laitteesi ohjelmistoversion seuraavasti:

  1. Aseta ladattu akku pantaan plus- (+) ja miinus- (-) merkintöjen mukaisesti.
  2. Avaa PRO-ohjelmisto ja paikanna laitteesi.
  3. Avaa Info-valikko ja katso kohta laitteen versio kohdasta ”Laiteohjelmistoversio”.
    tai
    Lähetä pääkäyttäjän puhelimesta pannan puhelinnumeroon normaali tekstiviesti "PIN,S," ilman heittomerkkejä.
    • S- kirjaimen tulee olla iso.
    • Välimerkit ovat pilkkuja.
    • Viestissä ei saa olla välilyöntejä.
    • PIN = "Laitteet" listalle asettamasi laitteen nelinumeroinen salasana.
  4. Windows Phone -versio: Saat paluuviestinä normaalin tekstiviestin, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.
    Android-versio: Avaa Pro-ohjelmisto, jolloin näytölle avautuu pop-up-ikkuna, jonka ensimmäinen rivi kertoo laitteen ohjelmistoversion.