Novus – Tuki – Ultracom

Tuotetuki

ultracom novus

PÄIVITYS 2.6.2017: Ultracom Novus ohjelmisto

Versionumero: v95
Versiopäiväys: 2.6.2017
Sisältö:

  • Parantaa laitteen palautumista tilanteessa, jossa laite putoaa verkosta Telia/DNA yhteisverkon alueella
  • Muita pienempiä korjauksia
+
-
PÄIVITYSOHJE ULTRACOM NOVUS

Noudata päivitysohjeita tarkasti. Jos sinulla on kysyttävää päivityksestä, voit ottaa yhteyttä Ultracomin tekniseen tukeen p. 0600 94151 tai jälleenmyyjääsiPuhelujen hinnat ja aukioloajat.

Laitteen ohjelmistoversion päivitetään suoraan Ultracom sovelluksesta. Vain laitteen pääkäyttäjä voi päivittää pannan ohjelmistoversion. Päivitettävän laitteen SIM-kortin tulee olla aktiivinen ja laitteen tulee olla yhteydessä mobiilidataverkkoon. 

  1. Aseta ladattu akku pantaan plus (+) ja miinus (-) merkintöjen mukaisesti ja käynnistä laite.
  2. Avaa Ultracom ohjelmiston alavalikko ja napauta ”Info”-valintaa.  Napauta avautuvasta infonäkymästä kohtaa ”Laiteohjelmistoversio”. Syötä ohjelmiston pyytämä turvakoodi sille varattuun kenttään ja lähetä päivityskomento laitteeseen.
  3. Laite vastaanottaa komennon ja aloittaa päivityksen asentamisen.
  4. Kun päivitys on ohi, käynnistyy laite uudelleen ja jatkaa paikantamista.
  5. Päivitys kestää normaalisti n. 5-10 min. Jos laite ei saa ladattua päivitystä tai uudempaa versiota ei ole saatavilla, niin laite palaa takaisin entiseen versioonsa.

KÄYTTÖOPAS

  • 1. Usein kysytyt kysymykset
    • ← Takaisin
      • Novus laitteessa ensimmäinen pääkäyttäjä tallentuu laitteen SIM-kortille. Kaksi muuta pääkäyttäjää tallentuvat laitteen muistiin.

        Jos haluat vaihtaa ensimmäisen pääkäyttäjän, toimi seuraavasti:

        1. Sammuta laite ja avaa laitteen SIM-luukku laitteen mukana tullella kuusiokoloavaimella.
        2. Ota SIM-kortti pois laitteesta ja aseta se matkapuhelimeen.
        3. Käynnistä matkapuhelin ja navigoi matkapuhelimen yhteystietoluetteloon.
        4. Etsi SIM-kortin yhteystiedoista yhteystieto ”DOGPS” ja poista yhteystieto.
        5. Sammuta matkapuhelin, poista SIM-kortti ja aseta se takaisin pantaan.
        6. Käynnistä panta.
        7. Avaa Ultracom ohjelmisto -> avaa päävalikko ja valitse ”Laitteet
        8. Poista laite listalta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse listalta ”Poista”, Apple iOS: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse ”Poista”).
        9. Lisää laite uudelleen listalle. Ohjelma pyytää määrittämään pannalle yhteysosoitteen, valitse ”Kyllä” ja määritä laitteelle yhteysosoite.
        10. Palaa takaisin karttanäkymään ja laitteen paikannus käynnistyy muutaman minuutin kuluttua.

         

        Jos haluat lisätä toisen tai kolmannen pääkäyttäjän, toimi seuraavasti:

        1. Käynnistä panta johon olet lisäämässä pääkäyttäjää.
        2. Avaa Ultracom ohjelmisto ja valitse laite jolle olet lisäämässä pääkäyttäjää.
        3. Avaa info-valikko ruudun alalaidasta .
        4. Avaa lisävalikko ruudun oikeasta yläkulmasta ja valitse ”Lisää pääkäyttäjä”. Syötä lisättävän pääkäyttäjän puhelinnumero ja lähetä komento pannalle.
        5. Panta kuittaa pääkäyttäjän lisätyksi. Voit samasta lisävalikosta poistaa pääkäyttäjiä ”Poista pääkäyttäjä”-komennolla tai tarkistaa muut pääkäyttäjät komennolla ”Kysy pääkäyttäjät”.
      • Novus pannan liittymän tulee pystyä lähettää ja vastaanottaa tekstiviestejä, käyttää mobiilidataa ja mikäli käyttäjä haluaa soittaa pantaan, tulee liittymässä olla soitto-ominaisuus.

        Liittymäkortilta tulee olla PIN-koodin kysely pois päältä.

        Huom! Novus panta käyttää 2G-verkkoa. Pannalle riittää hitain mobiilidatayhteys.

        1. Varmista ettei SIM-kortilla ole PIN-koodin kysely päällä ja että kortti on oikein päin laitteessa (katso suunta laitteen käyttöoppaasta).
        2. Varmista että pannassa oleva akku on täyteen ladattu.
        3. Jos olet vaihtanut pantaan uuden liittymäkortin, niin varmista että liittymässä on riittävät ominaisuudet (katso kysymys 1.2). Varmista myös, että pannalla on oikea yhteysosoite. Yhteysosoitteen vaihto-ohje löytyy kysymyksestä 1.6.
        4. Varmista, että liittymä on aktiivinen operaattoriltasi. Voit kokeilla liittymäkorttia myös matkapuhelimessasi. Testaa että kortti pystyy käyttämään mobiilidataa ja että kortilla voi lähettää/vastaanottaa tekstiviestejä.

         

        Jos laite ei edelleenkään lähde paikantamaan, niin lähetä laite huoltoomme tutkittavaksi. Ohjeistus huoltoon lähettämiseen löytyy internetsivuiltamme.

         

      • Jotta laite voi vastata puheluihin, tulee laitteessa olla:

        • Liittymäkortti jossa on soitto-ominaisuus.
        • Soittajan tulee olla laitteen pääkäyttäjä tai VA-kuuntelija (VA-kuuntelijan voi lisätä ohjelman info-valikosta. VA-kuuntelijat nollaantuvat kun laitteesta käytetään virtoja pois päältä).
        • Soittava numero ei saa olla salainen.
        • Soittavan liittymän ja puhelimen numeron näyttö tulee muodossa ”Näytä aina”.

         

        Jos laite vastaa puheluun, mutta laitteen mikrofoni on mykkä, tulee laite lähettää huoltoon.

      • Laitteella voi olla yhteensä kolme pääkäyttäjää. Ensimmäisenä laitteen käyttönottanut pääkäyttäjä tallentuu pannan SIM-kortille. Kaksi muuta pääkäyttäjää voidaan lisätä Ultracom ohjelman info-valikon kautta ”Lisää pääkäyttäjä”-toiminnolla. Kaksi muuta pääkäyttäjää tallentuvat laitteen muistiin ja ne voidaan poistaa info-valikon ”Poista pääkäyttäjä”-toiminnolla.

      • Yhteysosoitteen voi vaihtaa kahdella tavalla.

        Pääkäyttäjä voi vaihtaa yhteysosoitteen seuraavasti:

        1. Käynnistä Novus panta.
        2. Avaa Ultracom ohjelmisto.
        3. Varmista, että sinulla on oikea laite valittuna ja avaa laitteen info-valikko ruudun alalaidasta.
        4. Avaa oikeasta yläkulmasta lisävalikko ja valitse ”Laitteen yhteysosoite”.
        5. Valitse pudotusvalikosta pannan operaattori ja lähetä pannalle asetusviestit.

         

        Yhteysosoitteen voi vaihtaa myös poistamalla laitteen ”Laitteet”-valikosta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse listalta ”Poista”, Apple iOS: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse ”Poista”) ja lisäämällä laitteen listalle uudelleen. Ohjelma kysyy yhteysosoitteen määrittämistä laitteen lisäämisen yhteydessä.

      • Laitteen pääkäyttäjä voi säätää haukkulaskurin herkkyyttä info-valikosta löytyvällä ”Haukun herkkyys” säädöllä.

        1. Käynnistä Novus panta.
        2. Avaa Ultracom ohjelmisto ja varmista, että sinulla on oikea laite valittuna.
        3. Avaa info-valikko ruudun alalaidasta.
        4. Avaa lisävalikko ruudun oikeasta yläkulmasta ja valitse ”Haukun herkkyys”.
        5. Valitse haluamasi herkkyyasetus ja lähetä asetus pannalle.

         

        Jos ohjelma ei piirrä haukkuviivaa punaisella värillä koiran haukkuessa, kokeile säätää pannan haukkurajaa:

        1. Avaa ohjelman päävalikko ja valitse ”Laitteet”.
        2. Android: pidä sormea laitteen päällä jonka asetusta haluat säätää ja valitse ”Muokkaa”. Apple: pyyhkäise sormella laitteen kohdalta ruudun oikeasta laidasta vasemmalle ja valitse ”Muokkaa”.
        3. Etsi kohta ”Haukkuraja” ja vaihda arvoksi haluamasi arvo. Haukkuraja toimii siten, että laitteen reittiviivan väri vaihdetaan punaiseksi jos antamasi haukkuraja ylittyy paikannusvälin aikana. Jos esimerkiksi haukkuraja on asetettu kahteen (2) ja paikannusväliksi on asetettu 5 sekuntia, tulee koiran haukkua kaksi kertaa viiden sekunnin aikana, jotta viivan väri vaihdetaan punaiseksi ilmaisemaan haukkua.

         

        Suositeltavat haukkurajat ovat:

        • Paikannusväli 5-10 sek, haukkuraja 1-2.
        • Paikannusväli 20 sek tai enemmän, haukkuraja 5.
      • Lisäämäsi laitteen puhelinnumero tai salasana on väärin.

        1. Avaa ohjelman päävalikko ja valitse ”Laitteet”.
        2. Muokkaa laitetta jota olet paikantamassa (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse listalta ”Muokkaa”, Apple iOS: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse ”Muokkaa”).
        3. Varmista, että laitteen tyypi on oikea (Koira-GPS/Novus laite)
        4. Varmista, että laitteen puhelinnumero on oikein ja kirjoitettu kansainvälisessä muodossa (esim. Android: +358401234567 ja Apple: 358401234567)
        5. Varmista, että laitteen salasana on oikein.

         

        Varmista laitteen puhelinnumero ja salasana laitteen omistajalta.

      • Jos puhelimesi numero on vaihtunut, et ole enää laitteen pääkäyttäjä, koska pannan SIM-kortille on tallennettuna vanha puhelinnumerosi. Vaihda pääkäyttäjä kysymyksen 1.1 ohjeistuksen mukaisesti.

        • Varmista, että pannan liittymässä on seuraavat ominaisuudet (voit myös testata liittymän puhelimessa):
          • Mobiilidata
          • Tekstiviestien lähetys/vastaanotto
          • Soitto-ominaisuus, mikäli haluat soittaa pantaan.
        • Varmista ettei liittymässä ole PIN-koodin kysely päällä. Panta ei osaa arvata PIN-koodia eikä tästä syystä pysty käynnistymään.
        • Varmista että pannan liittymäkortti on paikoillaan oikein päin (kuva asennussuunnasta löytyy pannan käyttöoppaasta).

         

        Kun olet varmistanut liittymän toimivuuden ym. käynnistä panta. Vie panta paikkaan, jossa sillä on suora näkyvyys taivaalle. Toimi seuraavasti:

        1. Avaa Ultracom ohjelmisto -> avaa päävalikko ja valitse ”Laitteet
        2. Poista laite listalta (Android: pidä sormea laitteen päällä ja valitse listalta ”Poista”, Apple iOS: pyyhkäise ruutua laitteen kohdalla oikealta vasemmalle ja valitse ”Poista”).
        3. Lisää laite uudelleen listalle. Ohjelma pyytää määrittämään pannalle yhteysosoitteen, valitse ”Kyllä” ja määritä laitteelle yhteysosoite.
        4. Palaa takaisin karttanäkymään ja laitteen paikannus käynnistyy muutaman minuutin kuluttua.

         

        Mikäli paikannus ei edelleenkään käynnisty, ota yhteys Ultracom tukeen. Löydät yhteydenottolomakkeen tuki-sivun alalaidasta.

         

      • Tyypillisin syy virrankulutukseen ja katkeamiseen on vanha tai viallinen akku. Akku voi vioittua pudotessaan kerrankin lattialle ja jos yksikin kennoista on viallinen, vaikuttaa tämä merkittävästi laitteen toimintaan. Markkinoilla on myös heikkolaatuisia akkuja jotka eivät kestä paikannuslaitteen vaativaa käyttöä (lämpötilavaihtelut, suurin virranotto ym.).

        On suositeltavaa vaihtaa akut vuosittain uusiin. Käytä aina laadukkaita akkumerkkejä esimerkiksi Keeppower.

        Jos ongelmat jatkuvat akun vaihtamisen jälkeen, ota yhteys Ultracom huoltoon.

      • Tyypillisin syy paikkatiedon heittämiseen ja matkalaskurin nollaantumiseen on virran katkeaminen laitteesta. Yleensä syynä katkamiseen on vanha tai viallinen akku. Akku voi vioittua pudotessaan kerrankin lattialle ja jos yksikin kennoista on viallinen, vaikuttaa tämä merkittävästi laitteen toimintaan. Markkinoilla on myös heikkolaatuisia akkuja jotka eivät kestä paikannuslaitteen vaativaa käyttöä (lämpötilavaihtelut, suurin virranotto ym.).

        On suositeltavaa vaihtaa akut vuosittain uusiin. Käytä aina laadukkaita akkumerkkejä esimerkiksi Keeppower.

        Jos ongelmat jatkuvat akun vaihtamisen jälkeen, ota yhteys Ultracom huoltoon.

Jäikö jokin askarruttamaan? Kysy lisää, autamme mielellämme.



WhatsApp